Még egy járvány sem tudta megállítani hatalmát. Egy nemrég megjelent albummal és egy sorozattal ma a legtisztábban erősíti önmagát.
Lali csak "leszáll". De sem a jetlag, sem az akcentusa nem észrevehető annak ellenére, hogy több mint egy éve Madridban él, ahol a Sky Rojo-t forgatja, a Netflix legújabb kasszasikerét, amelynek a főszereplője. Ebben a pandémiás helyzetben is folytatta a zenei útkeresését - így született meg a Libra, a negyedik stúdióalbuma - amiben megtalálja saját kettősségét, megtapasztalja a magányt és hiányolja a saját ölelését...De ez "az élet keresése" ahogy itt mondják.
Buenos Aires nemcsak az évfordulós címlapunkkal fogadta - amelyben babonákkal dacolt velünk, és fekete macskával pózolt - de az idei év számos projektjével is: megválasztották a Puma nagykövetévé, zsűri lesz a La Voz Argentína új évadában, és előmegbeszéléseket folytat Tamara Tenembaum El fin del amor könyvének képernyős adaptálása miatt.
Lalit komolyan így látjuk. Nem kétoldalú, egyike azoknak az embereknek akikkel jól érzed magad, akikben megbízol, akikkel egy interjú csak őszinte lehet - és nem tudjuk, hogy magyarázzuk meg - de ahogy a kamera elé áll minden érthető lesz: ő egy popsztár. Megvan benne az erő a stadionok megmozgatásához, ugyanakkor a mélység színésznőként vagy aktivistaként, hogy hangot adjon a fájdalmának és az igazságtalanságnak. Reméljük úgy fogja élvezni ezt a találkozót mint mi.
- Milyen rátalálni Buenos Aires-re?
- Furcsa visszatérni. Az az őrület, hogy az ember akarja, de ... készítettem egy videót, hogy hiányzik! Valami keserédes van bennem.
- Mi volt a madridi életben amit most hiányolni fogsz?
- Nos, ott megkóstoltam a városban az élet nedűjét mindenféle titkolózás nélkül: ha felismernek, ha nem...Nem akarok úgy kinézni mint egy bolond, aki azt mondja kérdezzétek Messi-t milyen érzés lehet. De hé, az én skálám szerint tudom ha elmegyek egy bevásárlóközpontba ott történik velem valami. Aztán öntudatlanul elkezdessz egy olyan életet felépíteni, ami kényelmes a számodra. Ott nem gondoltam közvetlenül ezekre a kérdésekre. Éltem annak a környéknek az életét, csináltam az apró dolgaimat, elmentem a kis kávézó helyeimre, hihetetlen emberekkel találkoztam és a szivemet megnyitottam olyan helyzeteket felfedezésére amiket nem ismertem. Ez mindig szép.
- Úgy érzed, hogy ennek köszönhetően különböző dolgokat ismerhettél meg magaddal kapcsolatban, és egy új Lalit kaptál?
- Úgy érzem, hogy megerősített egy Lalit: megerősítette a kollégát, a nőt, az egyéni énemet. Az önvizsgálat kötelezettség, amikor egyedül vagy egy másik helyen, minden kétséget kizáróan arra késztet, hogy felismerd azokat a dolgaidat, amelyek ott voltak de megnyugtattad őket és hirtelen látod a növekedést. Az egyik azt mondja: "Úgy érzem ez egy élmény ami növekedésre késztetett." Nos, láttam. Úgy éreztem minden nap történt valami, és ez volt az élmény szépsége.
- Mintha a pandémia nem állított volna meg. Folytattad a tervet: kiadtál egy albumot, leforgattál egy sorozatot...
- Mert nyugtalan szamár vagyok! Van mit együttműködni egy pszihológussal: nem tudom hogyan álljak le, nagyon fiatal korom óta dolgozom. Ezenkívül ha tetszik amit csinálok nagyon nehéz döntenem a megállásról. Mert mindig keresek egy új projektet, vagy valami új módot, egy dalt vagy bármit. A világjárványban az történt velem, hogy tovább dolgoztam, de mint mindenkinek nekem is újra fel kellett találnom magamat, például énekeltem, de másképp csináltam. Nem? Én, aki az összes showt csinálom hirtelen ott voltam otthon egy mikrofonnal a házi stúdiómban, hogy felvegyem a dolgokat, feltöltsem őket a hálózatokra, és így osszam meg a zenét. Mintha nem álltam volna meg, ugyanakkor abbahagytam, hogy azon gondolkodjak hogyan lehetne másképp csinálni a dolgokat. A megállásom is kiváltság volt, mert másfél legfeljebb két hónapra álltam meg és rögtön visszatértem forgatni. A Sky Rojo volt az első olyan sorozat Spanyolországban, amely forgatása újraindult.
- A sorozatban a karaktered egy nő, aki megpróbál elmenekülni az emberkereskedelem gyűrűje alól. Beszéltél már olyan lányokkal akik emberkereskedelmi hálózatban voltak? Hogy történt ez?
- Igen, a forgatókönyvírók és a készítők ötlete volt mappákat összeállítani prostituáltakkal készített interjúkkal, az emberkereskedelem áldozatairól, és mindezt az információt a három főszereplő Vero Sánchez, Yany Prado és én kaptuk meg. Elolvastuk, megosztottuk, megbeszéltük, arról volt szó, hogy a földre hozzuk és valóban megértsük ezt a borzalmat. Aztán az intim része volt a feladat, hogy képesek legyünk összeállítani a karaktereket a fikció számára. A Sky Rojo egy akciósorozat, amely olyan témáról akar beszélni amit kevesen választanak, miközben szórakoztat. Elég dicséretesnek tartom, hogy a mainstreambe helyezhetem. Van egy koncepció, ami nagyon jól meghatározza a sorozatot, ami a trójai falóé: megadom neked a szórakozást, a csillogást, az őrületet, a repülő autókat, mindent felgyújtunk...de nem jössz rá, és tőrbe szúrsz azzal amit hallani akarok és ami történik. Szerintem ez egy nagyon okos döntés. Számomra szükségesnek tűnik erről beszélni bármilyen formátumban is. Tudjuk, hogy amikor létezik egy dokumentumfilm amely a nőkereskedelemről szól sokan nem nézik meg. Ez a sorozat meghív téged a fikció élvezésére, és mesélni fog valamiről, amely intim akkordokat érint meg biztosan.
- Megszegsz egy szabályt, amely a következő: "egyszerre egy dolognak kell elkötelezned magad hogy az gyümölcsöt teremjen". Két dimenzió túl nagy, hogyan tudod kezelni az energiát?
- Nagyon tisztában vagyok azzal, hogy rengeteg energiát használok el. Nagyon szeretek dolgozni. Minden nap felébredek és értékelem a lehetőségeimet. Számomra kiváltságnak tűnik azt dolgozni amit szeretek. Nem veszem természetesnek, nem tűnik nekem valami megszerzettnek, hanem olyannak amelyet folyamatosan keresnem kell. A művészetet valami 360 foknak látom, és ha holnap elkezdek festeni, és rájövök, hogy tetszik akkor valószínűleg ezzel fogok dolgokat csinálni és nem hiszem, hogy nagy festőnek kell lennem ahhoz csak át kell adnom magam a kifejezésnek. Nagyon egyértelműen fordul ez velem elő a zenével és a színjátszással, amelynek két hajtóereje van és ezek mindig itt vannak. Ami a színészettel történik velem az az, hogy én választom meg, hogy mit fogok tenni. És a zene annyira személyes, és ez a projekt annyira fontos számomra, hogy mindig megnyerem a mérleget. De projektenként haladok. Kiadok egy lemezt, és közben forgatok egy sorozatot, de nem fogom tagadni, hogy eljön az idő, amikor fáradt vagyok, de lehetőséget látok arra, hogy élvezzem ami az enyém. Kiváltságként élem meg.
- Az utolsó albumod, a Libra személyes keresési folyamat volt?
- A Libra az egyensúlytalanságom volt, nem igazán koncentráltam arra, amit először szerettem volna az összes lemezemen. Bementem a stúdióba és azt mondtam: 'Tényleg nem tudom, áramlani fogok, mert nem tudom.' Ez a lemez tiszta áramlás. Szép áramlás, de voltak gondolataim is: 'Nem tudom, hogy ez rendben van-e.' Minden nap különböző gyártókat láttunk Los Angeles-ben, Miami-ban, Spanyolországban, de ez is sok keresés volt számomra. Valójában azt kérdezték tőlem: 'Mit szeretnél ezzel az albummal?' Csináltam és ilyen volt: 'Fogalmam sincs, ez csak egy folyamat.' Libra nem csak azért mert a horoszkópom, hanem azért, mert volt valami egyensúly ami számomra úgy tűnik megtörtént velem az albummal. Ki kellett egyensúlyoznom a latin hangzást és a popot, ami a lényegem, hogy keveréket készítsek Lali-ból, ez abból a Laliból származik amit most érzek. Olyan volt mint egy imbolygás, és a kép hoztam nekem mikor találkoztam a lánnyal a borítón. Megálltam és ilyen megvilágosodást kaptam: ' Keresgélek és tisztában vagyok azzal, hogy megpróbálok kapcsolódni valamihez.' Van valami nagyon szép az album esztétikájában, ami ehhez kapcsolódik, a lábaimmal a homokban, a földön mezítláb.
- Nőként úgy érzed magas költségeket fizettél azért, hogy az iparhoz tartozhass? Sokat kellett lehunynod a szemed? Néhány nappal ezelőtt Cazzu és Arcángel keresztezték egymást, amely vitát indított...
- Ebben a válaszban óvatos leszek, és megnyitom a két szélét. Mert a válasz 'igen'. Nagyon nehéz nőnek lenni bármilyen iparágban, főleg az előadókéban, amelyet a férfiak uralnak. Minden producer férfi, minden döntéshozó férfi, mindig. Szerencsére mostanra kezdek női arcokat látni magas pozíciókban a zenében. De a fő válasz 'igen', mert vállalnom kell a felelősséget és beszélnem. Tisztában vagyok vele és ez összefügg a másik széllel: voltak dolgok, amelyek nekem könnyűek voltak, de az hogy nekem könnyűek még nem jelenti azt, hogy a válasz 'könnyű', mert tisztában vagyok vele, hogy nem az. Úgy érzem varázspálcám van: hasonlóképpen mentem előre, nyitottam az ajtókat annak érdekében, hogy Argentínában egy fiatal pop művészt láthassak, és ezt nem egy egoista helyről mondom, hanem egy olyan a kollégáim számára fontos helyről akik később saját zenét készíthettek vagy kevesebb lett a félelmük. Az, hogy szép úttal rendelkezem nem jelenti azt, hogy az ipar nem lenne szuper a nők számára. Én fordítva látom, ha X okból tudok ajtót nyitni, és ez az ajtó segít valakinek az nagyon jó. És visszatérve Cazzu-hoz és Arcángel-hez a városi műfaj még macsóbb. És továbbra is támogatjuk az arany csípőkkel és nyolc szamárral körbevett gyerek videoklipjeit. Arcángel azt fejezte ki, hogy azok a szamarak akik táncolnak körülötte nem tiszteletre méltóak , mert ők nem gyermeket nevelnek. Elképzelem ezt az ütést Cazzu számára, mert ő abból a zenei műfajból jön. Szóval így szól: Bocsáss meg, itt vagyok...mit akarsz mondani? Mindehhez köze van annak, amit lebontunk. Gyönyörűen működött annak a lebontása hogy már nem szabad bármit mondani. Ha ilyesmit mondassz, akkor az elmúlt években nem tanultál semmit, ez nem ingyenes, nem mondhatod azt amit akarsz. Ez nem azt jelenti, hogy büntessék meg az illetőt, mert ő is tanulhat és jobb lehet ebben, nem kell elkeríteni. Egyszerűen azt mondom, hogy jó, hogy ez azért történik mert azt mondod: 'Vigyázat'. Már nem szabad mondani valami helytelent, és tisztelni kell a nőket. Aki megmutatja a fenekét az Instagram-on, és aki úgy dönt nem teszi, bárkit.
- Apropó, szép kapcsolatot ápolsz a testeddel és az érzékiségeddel. Tisztában vagy azzal, hogy más nők modellje vagy, akiknek esetleg nincs ilyen kapcsolata a testükkel? Hogyan gondolsz a videóid, dalaid képeire?
- Igen, tisztában vagyok vele, ugyanakkor természetes folyamatban vagyok mint mindenki más elfogadom a saját szorongásaimmal és dolgozom rajtuk, a saját traumáimon és bizonytalanságaimon amelyekből sok van. Néha úgy tűnik hiper készen vagyok a testemmel, és az az igazság, hogy nem, mindig folyamatban van a magad alkotása. Te magad vagy az aki megítéled az esztétikai részt, ez az évek tanulsága. Az elmúlt öt-hat évben sokkal jobban tisztába voltam azzal, amit önmagam elfogadásáért, megszeretéséért, a gyönyörű megjelenésért végzek, amikor szorít a farmer mert hirtelen megérintem magam és rájövök, hogy ha ez a farmer túl sokat táncol az sem jó. Tisztában vagyok azzal, hogy az ember ki van téve és hogy sok fiatal követ engem, tudom, hogy ez egy fontos kérdés. Mindig próbálom tisztázni, hogy nem vagyok példa semmire, mert mindannyian mindig a saját csatáinkat vívjuk. Néhányat a patriarchátus vívott ki, és nagyon nehéz törölni ezt a bélyeget, de mindaanyian mindig ebbe a folyamatban vagyunk. Úgy gondolom, hogy a kifejezési módomban az ad nyugalmat, hogy azon túl, hogy tisztázom, hogy nem érzem magam példának semmiben és remélem senki nem másol le semmiben én sem vagyok bolond, és tudom, hogy a smink, és hogy felveszem a jelmezt és színpadra állok nagyon inspiráló azoknak a fiataloknak, akik szeretik a zenét vagy bármit. Az a mérlegem, hogy amikor beszélek vagy kifejezem magam vagy feltöltök valamit a hálózatokra azt nézem, hogy a személyemben ne az esztétika legyen fontos a számomra. Az vagyok, aki vagyok, beszélek amit beszélek, smink nélkül is felmehetek, szuperprodukció lehetek a színpadon, vagy játszhatok szexi karaktert is. Ha csak a színpadi femme fatale arc lenne ismert rólam furcsa lenne a válaszom. De úgy gondolom egyensúly van egy Lali között, aki többé kevésbé látja ahogy mozgok , hogy milyen vagyok az életben, ahogyan a szexualitásommal játszom, mindegyik én vagyok.
- Hogyan boldogulsz a pénzzel? A siker ezt is meghozza, és a pénz olyan energia, amit tudnod kell kezelni...
- A pénz olyan energia, amely sokáig tartott még megértettem. Olyan családból származom, aminek joga és szükséglete volt, és tíz éves korom óta dolgozom, de eljött az idő amikor többet keresel mint a szüleid és 12 vagy 13 éves vagy...Ez egy olyan kérdés hogy ha felnőttként nem dolgozol rajta bűntudatod épül, amely megakadályozza, hogy megértsd , hogy ez a pénz jó és nem rossz. Ez a pénz nem von el a tiédtől, minőségi életet biztosít, életminőséget nyújt a szeretteidnek. Úgy gondolom, hogy a szüleim által adott nevelés miatt megértettem mire jó a pénz. Van házam, és tudjuk, hogy mit jelent a tető , főleg ebben az országban, ahol vannak emberek akik bármennyire is törik magukat egész életükben nincs nekik. Tudtam házat venni a szüleimnek, vagy kezet nyújtani a testvéreimnek, komolytalan dolgokat venni mint nyaralás és először utazni...Apró komolytalan ízek, de ezek a dolgok, amikben látom az erőfeszítésemet. Barátok lettünk a pénzzel, mert kezdtem megérteni, hogy ez egy olyan eredmény amely miatt nem kell hibáztatnom magam. Számomra ha meghívom a barátaimat egy grillre, és megkérdezik 'mennyit költöttél?' megölöm őket. Ott látom a pénzem: elköltöm a szeretett embereimre, jó étkezésekre, jó borra. Ez olyan egyszerű, de velem és a pénzzel történik.
- Legutóbb mikor beszéltünk nagyon szerelemesen láttunk 2018-ban, szerettük volna tudni mire készülsz most...Kicsit fantáziáltunk, hogy Miguel Ángel Silvestre-vel vagy...
- Tudom, hogy csalódást okozok az országnak, sajnálom. Egyike az ezer történetnek, amelyről az embereknek fogalma sincs és soha nem mondanám el nekik, ez az én magánéletem. De azt mondják nekem: 'Nem akarod elmondani?' És esküszöm, hogy nem vagyok Miguel Ángel Silvestre-vel, egyáltalán. Nagyon szép kapcsolatunk van, szeretjük egymást és nyilvánosan dobálja ezeket a megjegyzéseket és szövegeket rólam, de ugyanezeket mondja nekem is. És persze az emberek fantáziálnak, és azt mondják: 'Valami történik itt!' De esküszöm nem. Nagyon jól vagyok, az az igazság, hogy tapasztalat volt máshol élni - a pandémia közben, anélkül hogy utazhatnék, és láthatnám Santi-t, aki a barátom volt - újra kapcsolatba lépett velem: 'Nos, Lali, az élet eléd állítja ezt a helyzetet!' Én aki mindig barátnő voltam, beleszerettem és odaadtam mindent, magamnak adtam ezt az időt ebben a pillanatban, hogy más dolgokat éljek meg. Találkoztam emberekkel , nagyon csendes helyzetben voltam, nagyon nyitott voltam az általam ismert emberek felé, és ez hihetetlen. Megéltem a nőiességemet, a szexualitásomat, a szabadságomat egy nagyon nyugodt helyről, és ez jól sikerült a számomra. Megtanultam, hogy ne essek kétségbe, mert nincs párkapcsolatom. Most itt a sor, és ezt ki kell élvezni mert csak a jelen van. A jelenem arra késztet, hogy most önmagammal legyek és csodálatos embereket ismerjek meg és ez nagyszerűnek tűnik számomra.
- De jól kijössz a magánnyal...
- Igen, ezekben a pillanatokban. Nem arról van szó, hogy címlapra kerüljek: 'Magányos barbár vagyok.' Az az igazság, hogy vannak olyan pillanataim amikor nem jövök ki olyan jól mint bárki más. Van valami természetes keresés, hogy amikor nem jó a magány át kell gondolni miért. Mindazok a kapcsolatok amik bennünk vannak, a függőség, amelyet akkor generálunk ha beleszeretünk valakibe szuper károsnak tűnik számomra. A szar napok arra késztetnek, hogy megtanuljak valamit a magányról, és hogy a magányommal egy csodálatos napot töltsek el, ez is tanulás.
- Nem veszed magától értetődőnek a dolgokat, ez áldás. Van benned valami hála. Hogyan csinálod? Sokkal kevesebbel néhány ember már a lovon érzi magát...
- Két téma van itt. Egy dolog a hamis alázat amikor azt mondják: 'Ó, nem érdemlem ezt meg.' De nem vagyok alázatos. Valójában az hogy ki vagyok tanulás, és semmi köze az alázathoz. Az hogy megérkezem a munkahelyre és mindenkit üdvözlök az oktatás kérdése nem pedig a művészi oldalam. Amikor a színpadon vagyok tényleg azt gondolom , hogy Whitney Houston vagyok és betörök a fenekemmel a próbán mert jól akarom csinálni, megyek, próbálok, keresek és mindent összerakok , megtervezem az öltözetet, úgy csinálom, hogy képes legyek rá, és azt a helyet amit elfoglalok mindennel el kell foglalnom. De ettől még nem gondolkodom azon, hogy nincsenek olyan emberek akik nálam jobban csinálják vagy hogy megérdemlem-e ezt. A megérdemlés kultúrája furcsa...Nagyon sok ember érdemel olyan dolgokat, amik nem történnek meg velük, vagy fordítva vannak olyan emberek, akikkel történnek dolgok és azt mondod: 'Nem érdemli meg, hogy mindez a szar vele történjen!' És ez az élet...mit tudhatnék. Felelősséget vállalok azért, hogy amim van az nem csak nekem van. Dolgozom ha valami nem működik, keresem az utat, próbálkozom, játszom valamivel, esztétikát keresek. Nem érdekel, nem szeretem ismételni magam. Van egy természetes impulzusom, de nem hiszem, hogy jobban megérdemelném mint mások. Ebben rejlik a különbség. Azt hiszem tisztában vagyok azzal a hellyel amely miatt sem szerény, sem naiv nem vagyok, látom a helyzeteket. A munkámnak van értelme, mert mások is dolgoznak ezen a projekten. Azon a napon amikor elvesztem a gondolatomat, tudom hogy van egy csapat, amely jobbá tesz engem.
- Milyen egy ilyen nagy csapat vezetőjének lenni?
- Furcsa, hogy valaki azt mondja vezető vagyok. Amit elmondhatok magamról, mert tisztában vagyok ezzel akár ebben a munkában, akár ügyvédként, az az hogy bármelyik csoporttal akivel együtt dolgozol azt hiszem van valami ami ha nincs, akkor nincs semmi: mély tisztelet és hála a másik felé. Úgy gondolom, hogy a vezetői lét alapja az, hogy először hálás vagyok azért, hogy a másik kölcsönadja magát, és odaadja neked az idejét és tehetségét. Nem arról van szó, hogy a másik számára kiváltság, hogy veled lehet. Nekem is kiváltság, hogy legyen ez a csapat, ez kölcsönös. Utána az történik velem, hogy szeretem jól érezni magam. A zűrzavarok, a rossz hangulat, általában nem létezik. Mérleg vagyok, szeretem a harmóniát. Amikor valami nincs összhangban észreveszem és ez zajt okoz. Zavar amikor az emberek 'egyben vannak'. Természetesen vezetőként mindig olyan helyeket keresek, ahol leválhatunk a feszültségről amelyet a munka okoz. Összeállítok egy találkozót - amikor csak lehet - gyakran, grillezek a csapattal, a csapat házigazdája vagyok, és megkérdezem: 'Hé, hogy állsz? Hogy vannak a szüleid?' Ezek a személyek úgy érzik a főnökük tudja kik ők, mi a gondjuk, mi érdekli őket. Vezetőként hirtelen be kell fékezni, és meg kell mondani, ha valami nem volt jó vagy így nem működik. De úgy gondolom mindent lehet tiszteletből mondani.
- Ebben a hónapban a címlapunk címe: 'Teremtsd meg a szerencsédet.' Egyetértessz? Mi a helyzet a szerencsével?
- Ez egy egyensúly, mert van szerencse, ami sokáig működőképessé teszi a dolgokat, de ha a gyerekkoromra utalok, akkor szerencsés embernek tartom magam. Mondok valamit ami számomra jelentős: anyám egyik barátnője , aki egy nagyon különleges nő, aki lát, aki úgy érzi hogy nagyon kötődünk egymáshoz, és amikor édesanyám terhes volt velem ez a barát megérintette a hasát és azt mondta: 'Ez a lányod aki lesz nagyon különleges ember, nagyon jó ember lesz , megvan a maga fénye és valaki folyamatosan védeni fogja...' Odaadtak és azt mondta: 'Milyen szerelem, milyen isteni!' De igaz, hogy be kell vallanom, hogy lány korom óta úgy érzem, hogy bár jó hangulatot teremtek és dolgozó vagyok, van némi szerencsém is. Nagyon sok tehetségesebb ember van nálam, de mégis én vagyok itt. Tehát nyilvánvaló a szikra, a szerencse, megfelelő időben kellett lennem. Például az első casting történetem kicsit ilyen: eltévedtem, és belecsöppentem egy olyan castingba, amely Cris (Morena)-é volt. Ez egy kis szerencse, és sokszor olyan energiát érzek amit nem igazán tudok, hogy mi ez, vagy hogyan jött létre. Olyan energiát érzek, amely azt mondja nekem: 'Gyere, gyere.' Van valami, ami jó hangulatot ad. Hiszem, hogy az univerzumban van egy energia, amivel tisztában vagyok és amelyet átölelek hogy továbblépjek. Nos...nevezzük ezt szerencsének.
A mai napon kiderült, hogy a Sky Rojo (Túl a vörös kanapén) második évadáig nem kell már sokat várnunk csak néhány hónapot, ugyanis 2021. július 23-án érkezik az új évad a Netflix-re. Ehhez pedig egy rövid előzetes is megjelent.
Lali Espósito 29 éves és 18 éves a karrierje. A Teen Angels tagja volt, majd szólóénekesként folytatta. Eddig négy albumot adott ki, és zenéjével bejárta a világot. Karaktereivel különböző közönségeket hódított meg.
"Nincs semmi amit ne tudnál csinálni, és ne csinálnál jól. Ez valami felbecsülhetetlen érték. Talán holnap elmész a gyártás világába. Minden műsorodnak a feje vagy és nagyon csodálatos élet vár rád. Nagyon büszke vagyok rád. Ez nem csak tehetség kérdése, van aki az egó miatt ezt nem tudja megcsinálni."
Sok tehetség megalkotója, a művészek melegágya Cris Morena volt az első, aki LaliEspósitoba vetette bizalmát. Még 2003-ban a produkciós vállalat casting-ot tartott a Rincón de luz számára. Ide érkezett meg véletlenül az immár neves színésznő. Eltévesztett egy buszmegállót - amikor parque patricios-i házukból Palermo-ba tartott - meglátta a sort és beállt oda. Ezután tudta meg, hogy ez egy meghallgatás ahol szereplőket kerestek a produkciós társaság új fikciójához.
Színészi debütálása során - 11 éves korában - az első kihívása egy férfi és egy nő alakítása volt. A Rincón de luz-ban Mariana Espósito (ez az igazi neve) volt Coco és Malena is. A történet forgatókönyve szerint a lány úgy tér haza, hogy ne ismerjék fel. Így rövid, sötét haja volt a művésznőnek, aki később Lali Espósito névvel vált ismertté, később pedig saját maga is így címkézte magát: Lali. Így ismerik világszerte.
Továbbra is Cris Morena vezette az útját a Floricienta-ban és a Chiquititas sin fin-ben. Egészen addig míg a producer megadta neki első főszerepét a Casi Ángeles-ben. Az ifjúsági fikció, amelyben Eugenia China Suárez-zel, Peter Lanzani-val, Gastón Dalmau-val és Nico Riera-val szerepelt a színésznőnek és kollégáinak is egy előtte-utána lépés volt a karrierjükben. A rajongók a mai napig szerte a világban felismerik ezeket a karaktereket. Ezenkívül a színpadon is bemutatták tehetségüket, és a Teen Angels zenekarral sok színházat jártak be.
A zenével való foglalkozás később arra ösztönözte Lali-t, hogy szólista karrierbe kezdjen. De előtte még folytatta a forgatást is. Szerepelt a Cuando Me Sonreís-ben és DulceAmor-ban a Telefe csatornán Adrián Suar - az El Trece programvezetője - által aki felhívta őt, hogy megtegye első lépéseit a Pol-ka-nál. A Solamente vos-ban pedig a férfi lányát játszotta - ez az a fikció, amit Natalia Oreiro-val együtt készített - majd később megérkezett első igazi főszerepe az Esperanza Mía - Mariano Martínez-zel egy romantikus komédia, amely karrierje jelentős emelkedéséhez vezetett.
A sorozat sikerével Lali visszatért a színházba. És zene iránti szenvedélye felébredt. Bár soha nem hagyott fel a színészkedéssel úgy döntött, hogy szólistaként indul, amikor még egyetlen zenei kiadó sem fogadott rá. Megtakarításaival - karrierje során jól keresett - a színésznő felbérelt egy csapatot, akikkel az első albumán dolgozott, az ABailar-on, amellyel ismét bejárhatta a világ különböző pontjait. De ezúttal egyedül ő, táncosai kíséretében.
Annyira megragadta, hogy folyamatosan folytatta zenei karrierjét. Kiadta a Soy, Brava és Libra albumokat és új turnékkal készült. És ezzel párhuzamosan sohasem tette félre a színészi oldalát sem. Annak ellenére, hogy a koronavírus járvány különböző projekteket szüneteltet az argentin színésznőt egy Netflix-kasszasikerbe hívták meg. Habozás nélkül Spanyolországba utazott, és elkezdte forgatni a Sky Rojo-t, azt a sorozatot, amelyben az emberkereskedelem áldozatát játssza két másik nővel együtt, akik elmenekülnek futtatójuktól.
Hogy tehetséges az nem kétség. A tények pedig önmagukért beszélnek: csaknem 60 díj van a neve mellett, amely közül kiemelkedik néhány nemzetközi is. 29 éves korában LaliEspósito karrierjének még nincs tetőpontja. Számos útja van még, és napról napra, projektenként fog javítani magán. Amint bemutatkozott a médiában - mindössze 11 évesen - tudta mit akar: művész lenni, és megmutatni képességeit az egész világ számára.
Lali Espósito és az ő személyes forradalma: "Ma a szabad szerelmet választom"
A színész-, énekesnő beszélt Santiago Mocorrea-val való kapcsolatáról és kiváló szakmai pillanatáról.
Egy új szakasz. Lali Espósito (29) ma ebben van. Mivel a színésznő a Sky Rojo-nak, a Netflix sorozatának főszereplője, amely nemzetközi terjeszkedését kristályosítja. A premier mellett a legszemélyesebb forradalmát is átéli és élvezi. "Ez a tapasztalat nem hagyott el engem!", mondja a művésznő, aki egy prostituáltat, és az emberkereskedelem áldoztatát alakítja Álex Pina és Esther Martínez Lobato új fikciójában, a La casa de papel alkotóié ami a streaming óriás egyik legnagyobb slágere.
A Sky Rojo elmeséli a három lány Wendy (Lali Espósito), Coral (Verónica Sánchez) és Gina (Yany Prado) történetét, akik eszeveszett és kétségbeesett repülést tesznek szabadságuk felé, miközben üldözik őket. Moisés (Miguel Ángel Silvestre), és Christian (Enric Auquer) Romeo (Asier Etxenandia) csatlósai, aki a Las Novias klub futtatója és tulajdonosa. Ez az a klub és bordélyház, ahol fogva tartják őket.
"Az elején nehéz volt, mert amikor forgatni kezdtünk az az igazság, hogy mindannyian a híres 'multi-tónust' kerestük amit Álex Pina javasolt. Mert el kellett mondani a fő drámát, az emberkereskedelmet, de ugyanakkor szélsőségesen szinte abszolút fantáziaként.", mondja Lali a sorozat stílusáról, amelyet alkotói 'latin pép'-nek kereszteltek el. Fekete humorral, sok akcióval és adrenalinnal a Sky Rojo két megerősített évaddal rendelkezik: az első 8 darab 25 perces epizóddal, a drámai fikciók innovatív formájával március 19-én mutatkozott be és ott volt a legnézettebbek között.
"Coral és Gina karakterével ellentétben az enyém, Wendy eredetileg kolumbiai volt. Ilyen nemzetiségű színésznőt kerestek. Majd a próbák és próbák után amikor végül kiválasztottak argentinra módosították a karaktert. Alázatosan léptem be a forgatókönyvírókkal folytatott játékba , hogy a karakteremre rátegyem a hullámot, és hogy ezt nagyon a buenos Aires-i környékről tegyem." , erősíti meg a színész-, énekesnő.
"Az egyéni és művészeti szempontból fontos kérdésen és hogy ilyen produkcióban részt vehetek túl az döbbentett meg, amit ez a sorozat el akart mondani. Rendkívűl kockázatosnak és bátornak tűnt számomra. Pina helyébe helyezném magam és azt mondanám: 'ez a típus a La casa de papel elkészítéséből jön, világméretű siker, mindent leteszek az asztalra, amire szükségem van ahhoz,hogy megtegyem amit akarok, és a típusom az emberkereskedelmet választja'", mondja Lali.
"Mivel minden alkalommal amikor olyan kérdésekbe akarsz belekeveredni , amelyek valami társadalmi szarral kapcsolatosak, azzal hogy mi van a szőnyeg alatt , hogyan foglalkozol azzal, amit mindenhol látsz, de mi inkább más irányba nézünk - és a srác a mainstream-et választja, és 200 millió felhasználó és 190 ország elérését - akkor inkább dokumentumfilmekben vagy mikroprojektekben látjuk , amelyet az emberek leginkább nem néznek meg. Nem akar téged kioktatni, de azzal amit csinál elmondja neked.", teszi hozzá a színésznő.
"Senki sem tudja, hogy milyen az amit soha nem tett még, ameddig meg nem teszi. És ez az én esetemben mélyebb volt, mint a szexjelenetek készítése. Mert egy színésznő számára ez végső soron egyfajta jelenet: törődő, beszélgető kollégával akivel játszik, vagy a rendezővel. Elkészítik és szembesülnek, de itt erős volt és az volt a nagyon nehéz, hogy ne nyúlj hozzá személyes szállal. Mert minden ami a klubban történik jogsértés. Ez a legabszolútabb dráma.És ezekben a legnehezebb jelenetekben mindig azt gondoltam, hogy minél karakteresebb tudok lenni annál jobban el fogja érni a nézőt. Később mint színésznőként kapcsolódok, mert ez azt az üzenetet adja amit adnod kell. Ezután a saját testem kiállítása háttérbe kerül.", köszönet a művésznőnek, aki manapság új munkájának népszerűsítése közben utalt arra is hogyan éli meg szexualitását és szerelmi kapcsolatait.
"Nem viccelek többet, mert utána komoly címet adnak nekem." , pontosít Lali, utalva a La Resistencia spanyol műsorban adott válaszára, ahol ezt kérdezték tőle: "Szexeltél az elmúlt hónapban?" És humorosan válaszolt: "Sokat, minden nap." A színésznő pedig a Caras párbeszédében folytatta a témát. "A szexnek természetesen nem szabad tabunak lennie. De minket is nevelnek és nevelnek, és hangsúlyozom, az hogy élvezek valamit nem jelenti azt hogy ez egy kurva. Hiszem hogy ez már nem történik meg, de még mindig létezik egy nemzedék, mint az enyém ami talán az utolsó , amely vonzza azokat az apró dolgokat ahol minden tabuvá válik és minden a fájdalomból és élvezhetetlenségből származik. A híres romantikus szerelem, amit megtanítottak nekünk , de amely fogalmilag már elbukott." , jegyzi meg Lali.
"És erre gondolok amikor azt mondom, hogy a lehető legszabadabban élek, a bizonytalanságomon belül, és minden dolgon belül amivel mindannyian rendelkezünk. Próbálok a legboldogabban élni és szabadon nőként és felfedezni és a szerelmet és az életet egész idő alatt.", vallja be Lali. Azt sem habozik felismerni, hogy hogyan birkózik ma meg a szerelmi életével. "Igen, ma a szabad szerelmet választom és megkérdőjelezem a felhatalmazásokat de nem kérdőjelezem meg hogy őszinte vagyok-e a dolgokhoz. És valójában legbelül ez egy nagyon archaikus kérdés, olyan mint 'szeretnék jól szeretni, szeretném ha akarnának és jól szeretnének'. Mert néha képzettebbek vagyunk a rossz szeretetre és a mérgező hatásokra, amelyek mindannyiunkban vannak. Dolgok amiket nem ismerünk mert nem gondolunk rájuk, de mégis ezt tesszük. És van valami keresés erre, hogy jobban szeressem azokat az embereket, akiket az élet elém állít.", mondta őszintén.
"De minden csodálatos. Mert a kapcsolatom Santi-val (Santiago Mocorrea, zenei producer akivel tavaly szakítottak 3,5 éves kapcsolat után) az egész életem egyik legszebb dolga. Ez nem azt jelenti, hogy egy dolog jobb mint a másik egyszerűen csak azt ahogyan az ember minden pillanatban érzi magát és ebben a pillanatban nagyon nyugodt vagyok magammal és nyugodt vagyok a szeretet módjaival szemben, amelyeket az élet elém állít.", hangsúlyozza Espósito, aki napjainkban tagadja, hogy kapcsolatban lenne a spanyol David Victori-val, aki a Sky Rojo rendezője és együtt fotózták őket le Madridban. "Mega-barát. Szeretem. Más csodálatos barátokat is szereztem Spanyolországban.", pontosított az énekesnő, aki 2020-ban új albumot is kiadott Libra címmel.
Nincs kapcsolata Miguel Ángel Silvestre-vel sem, akivel a Netflix produkciójában szerepelnek. "Szerelmes vagyok belé, megőrülök érte.", mondta nyilvánosan a színész. "Kollégák vagyunk. Nem vagyok barátnő, egyedül vagyok.", jegyezte meg Lali az érzelmi állapotát ,amely szerinte a "saját egójának és neurózisainak kezelése is, amelyeket állandóan a másikra ruházunk, és ez nem igazságos. Ez egy tanulás ebben a pillanatban, amit felfedezek magamról és az utamról. És azért fejezem ezt ki, mert számomra szépnek tűnik, és mert végső soron a vonzalomról, a szerelemről és a velünk történt dolgok kimondásáról beszélünk."
Ami az egyensúlyt illeti a világjárvány és az elszigeteltség jellemezte a spanyolországi forgatás tapasztalatait a 2020-as év során, de a művésznő biztosítja: "Nem hagyott el engem a tapasztalat! Olyan intenzív volt. 15 hónapig forgattunk és voltunk ott. Mert minden tanulás szakmai, minden amit egy ilyen sorozat forgatása során átéltem párhuzamosan ment mindennel , amit személyesen tudtam meg arról, hogyan kell egyedül lennem egy másik országban. Ez a legyökerezés nagyon erős, és sok mindent megtudsz magadról és hogy őszinte legyél az élettel. Nagyon hálás vagyok, mert úgy érzem hogy újra kapcsolatba kerültem a színésznőmmel, ami eddig nem történt meg, és ez lehetővé tette számomra, hogy Lali, Mariana állandóan változzon és evolúcióban legyen. Így éreztem és hihetetlen volt. Kiváltság, hogy azt dolgozhatom amit szeretek."
- Spanyolország után. El tudsz képzelni egy életet az ország és Argentína között?
- 2021 egy olyan év amelyben elég dolgom van Argentínában, mert a szép apróságok sokáig fognak tartani, talán az év közepéig. Sokáig itt leszek, és élvezhetem bármi is történik a Sky-jal és bármit is hoz, új zenét és fikciós projektet készítek, amely engem is bevon a produkcióba. És mindig dolgozok, mert látjátok nem tudok mást. De válaszolva a kérdésre igen, el tudok képzelni egy életet Spanyolország és Argentína között. Ideális lenne.
Lali Espósito: "Mindannyian képmutatók vagyunk a prostitúció témájával kapcsolatban. Tudjuk, hogy ott van, de oldalra nézünk."
Egész Latin-Amerika generációs ikonja, az argentin énekes-, és színésznő vállalja szakmai és érzelmi érettségét a Sky Rojo-val , a Netflix új, nagy tétjével, amelynek főszereplői a klubból menekülő három prostituált.
A német Meute együttes dala, amely a techno és a zenekar hangjának összeolvasztásáról szól sokkolóan hangzik a százéves madridi tavernában. Ugyanolyan zavaró mint a sárga jel, ami a társadalmi távolságtartás tiszteletben tartását kéri. A helység falát közepes magasságban hidraulikus csempék és padlólemezek díszítik, és a borok eredetmegjelölését térképpel együtt, van egy hatvanas évekbeli Real Madrid poszter és Christine Spengler fotóművész kiállítási plakátjai. Lali Espósito a mobilkameráját is viszi sétálni amikor nem ő a portré főszereplője. "Nagyon sok részletképet készítettem, mert ez természetesen nagyon spanyol, de van benne számomra valami nagyon ismerős is. Olyan érzésem van mintha ottthon lennék, látjátok?" , mondja a színész-, énekesnő, aki nagy bálvány Argentínában amikor a fotózás végén letelepszik egy asztalhoz. Örül annak, hogy "egy magas modellnek tűntem az én 150-es magasságommal", sajnálja azonban, hogy nem élvezhette annyira a várost mint remélte akkor, amikor megnyerte a szerepet abban a sorozatban, amitől reméli, hogy még nemzetközibb híresség lesz belőle.
Espósito a Sky Rojo főszereplője, ami a La casa de papel alkotóinak új sorozata, amely éppen azért érkezett a Netflix-re, hogy megpróbálja megismételni a Dalí maszkot viselő rablók által elért globális sikereket. A fiatal nő - Verónica Sánchez és Yany Prado kíséretében - életre kelti Wendy-t, aki a legimpulzíbb a három prostituált közül, akik a szabadságukat keresve menekülnek ebben az adrenalinnal táplált sorozatban. "Kalanddal és álmodozással szeretnénk elmondani amit senki nem mer: a futtatás világát és a nőkereskedelmet. Spanyolország Európa vezető országa a prostitúció fogyasztásában, ezek a klubbok léteznek, és ezek a dolgok ezekkel a lányokkal megtörténnek.", mondja komolyan.
A karakter fordulópontot jelent a 29 éves művésznő karrierjében, akit nyolcmillió ember követ Instagram-on és több tucat paparrazi követi Buenos Aires-ben. Szerény családban született Parque Patricos-ban, egy munkás környéken a város déli részén "amiben lehetetlennek tűnt a siker". 10 évesen elszökött otthonról, hogy casting-ra menjen és bebizonyíthassa, hogy ez az idézet téves volt. Tanórán kívüli tevékenységét a napi 11 óra filmezés tette ki, és olyan tinisorozatokban játszott mint a Floricienta és a Casi Ángeles. Mexikó, Kolumbia, Spanyolország, Olaszország...sikere még Izraelbe is elért, ahová 11 évesen az első repülőútját tette - ami egy 23 órás utat jelentett. "A rajongók mindent megtettek, hogy egy hajszálat kihúzzanak a hajadból, ez nagyon furcsa volt. Úgy bántak velünk mint a nemzet elnökével és a biztonságunkat a Mosad emberei garantálták, de még így is voltak olyan lányok , akik beöltöztek a szálloda alkalmazottainak, hogy besurranjanak a konyhába és megjelenjenek a folyosón.", emlékezik vissza. Egy kislány volt, aki megérintette az eget a felnőttek iparában és menedéket a családjánál keresett, hogy ne engedjen a hírnévnek. "Annak ellenére, hogy 13 koncertet adtam 50.000 embernek hazatérve a nővérem azt mondta nekem: 'Otthagytad a piszkos zoknidat, menj innen, seggfej.'"
Miután tagja volt a Teen Angels popegyüttesnek sikeres szóló karriert épített ki a latin-amerikai csillag státuszának megerősítésére. Mindenki tudja ki Lali és ő kiváltságosnak tartja magát. "Apukám világossá tette számomra, hogy az emberek többsége a világon azt dolgozza amit tud, és nem azt amit akar. Talán ezért vagyok annyira szenvedélyes, mert csodálom, hogy azt csinálom amit csinálok. " Gyors és hosszú beszéde is ezt a szenvedélyt mutatja. Mindig koncentrált, menekül a közhelyektől, de nem a rossz szavak elől. Nem néz az ügynökére, hogy megpróbálja elkerülni a vitákra hajlamos kérdéseket, ahelyett meggyőződik arról, hogy van valami értékes hozzáfűznivalója. És ha van kimondja.
"Mindannyian képmutatóak vagyunk a prostitúció témájában. Tudjuk, hogy ott van de oldalra nézünk. Senki sem akarja ezt a terhet, mert nehézkes, mert sokféle típus megy kurvának, és mert inkább nem kell erről beszélni.", tükrözi, és tisztában van azzal hogy mit jelent számára bálványként a generációs szerepe, és milyen karaktere, Wendy fizikai és érzelmi kitettsége. Mert neki nem megy a másik oldalra való tekintés. Ezt bizonyította az abortusztörvény heves védelme Argentínában, amelynek közelmúltbeli jóváhagyását könnyek között követte az óceánon túlról. "Az életben vannak mérlegek, és soha nem akartam őket egyensúlyba hozni. Nem tudok megelégedni azzal, hogy olyan művész vagyok aki nagyszerű , és aki nem foltozza be a témákat, hogy az emberek tökéletesnek és felsőbbségnek lássák. Először is, mert soha nem fog mindenki szeretni: másodszor pedig azért, mert jobban szeretem ha a nyilvánosság őszintén követ engem."
Ez a maximum a média vetítéseinek bármely aspektusára érvényesek. Mind a magánéletéről szóló sajtókban, mind azokban a cikkekben, amelyben barátaival táncol, például Nathy Peluso-val és Úrsula Corberó-val és szexuális címkéket ragasztanak rá. "Ha olyan videót készítek, mint amilyet velük nevetéssel árasztjuk el magunkat a szexiség közben, a címe pedig A latin bombák, és semmi sem történik, mert az emberek tudják, hogy művészek vagyunk mindhárman: amilyenek vagyunk, ahogyan beszélnük, ahogyan gondolkodunk." Ő nem ugyanaz a Lali aki Maridba jött 2019novemberében. Nagyra értékli az elmúlt hónapok önvizsgálatát és az olyan egyszerű részleteket, hogy kimehet anélkül, hogy felismernék, vagy hogy barátságot köthet olyanokkal aki nem ismeri csillagos önéletrajzát és összekapcsolódott a vágyott felnőttéválással. "Ostobaságnak tűnik felfedezni, hogy a saját tulajdonságaim miatt kedvelnek engem, anélkül hogy köze lenne a hírnevemhez vagy ismertségemhez. Butaságnak tűnik, de nagyon klassz. Nem?" Anonimitás, amelyek a Sky Rojo-val szemben támaszott elvárásoknak megfelelően lejárati ideje van.
Mariana Esposito Buenos Aires-ben, Argentínában született 1991. október 10-én. Színész-, énekesnő, modell. Édesapja Carlos Esposito, édesanyja Maria José Herrera. Van két testvére, Patricio és Ana Laura. 2003-ban kapta első fontos szerepét, a Rincon de Luz című sorozatban. Magyarországon leginkább a Csacska Angyal Roberta-jaként ismerhetik. 2007-től 2012-ig a Teen Angels nevű együttes tagja volt. 2015-ben az Isten áldjon, Esperanza! című sorozat főszerepében láthattuk, valamint továbbra is zajlott a 2014-ben megkezdett turnéja, az A Bailar Tour. 2016 elején tovább folytatódott turnéja, valamint májusban megjelent a második lemeze, a Soy. 2016 szeptemberében útnak indult a Soy turné.Ezenkívűl egy filmben is láthattuk a képernyőn. 2018-ban megjelent új, harmadik lemeze Brava címmel és elindította Brava turnéját, láthatták a nézők a moziban az Acusada film főszerepében, valamint zsűrizett is a Talento Fox tehetségkutatóban. A 2019-es évet a new york-i Times Square-ön kezdte, ugyanis lehetőséget kapott fellépni az Univision Countdown-on.Az év elején megjelent Thalía-val közös dala, a Lindo pero bruto. Ezenkívül folytatta Brava turnéját, ami immár az EgyesültÁllamokba is eljutott. 2019 novemberétől megkezdődött a forgatása a Sky Rojo sorozatnak Madridban. 2020-ban megjelent negyedik lemeze Libra címmel. 2021márciusában bemutatásra került Sky Rojo című sorozata a Netflix-en, illetve a La Voz Argentina tehetségkutató műsor zsűrije lesz... Bővebben!
Projektek 2021
Mi? Sky Rojo sorozat 2. évad Mikor? 2021. július 23. Szerep? Wendy
Mi? La Voz Argentína Mikor? 2021. június 24-től Feladat? Zsűri
Mi? Sedal Argentina Mikor? 2021. Feladat? Márkanagykövet
Mi? Puma Argentina Mikor? 2021. Feladat? Márkanagykövet
Mi? El fin del amor sorozat Mikor? 2021. Feladat? Főszereplő, Ügyvezető producer Szerep? Tamara