2020.06.04. 07:09, Luna
Nemrég érkezett meg Madridba. Azonban meg kellett ezt fontolnia. Lali Espósito betartja a Spanyolország által a külföldről érkező utazók számára előírt tizennégy napos karantént a Covid-19 járvány elleni védekezésként, amely az országban már több mint 27.000 ember életét követelte.

Habár Lalinak eufórikus következményekkel járt a "Lo que tengo yo", a közelmúltban megjelent kislemeze, amelynek videója egészen más nézetet kapott, mihelyst a Sony Music nyilvánosan megjelentette. "Nagyon boldog vagyok, és meglepett a rá kapott válaszokkal kapcsolatban. A dal nem volt a tervekben, de ebben az összefüggésben felmerült. Nyilvánvaló, hogy ez a jó időben történő megjelenés nagyon örvendetes.", mondta a La Nación-nak Lali.
A pandémiás helyzet ellenére a lány, aki művészileg Cris Morena melegágyában született meg rengeteg ok miatt élvezheti a jelent. Az új dal iránti elégedettség mellett, amely az év utolsó hónapjaiban megjelenő új albuma része lesz mobilizálta a lehetőségeket, hogy folytathassa a Sky Rojo felvételeit, a sorozatét amelynek Alex Pina (La casa de papel, Vis a vis) a készítője, illetve Esther Martínez. A Vancouver Media által készített sorozatnak, amelyet a Netflix ad ki novemberben kezdődött a forgatása, ám a koronavírus által a szórakoztatóipar világméretben lebénult és fel kellett függeszteni a forgatási tervet.
A mobiltelefonnal rögzített Lo que tengo yo videója nem csak azt mutatja meg, hogy Lali tánca szórakoztató és érzéki, hanem a fiatalokat is megfertőzi a koreográfia és a fülbemászó zene. Ez egy kórus videó, ami vonzza a befogadást és megszakítja az elszigeteltséget egy megosztott tapasztalat alapján. "A dal ebben az összefüggésben merült fel, nem terveztem vagy nem volt a zenei programomban. Úgy gondolom, hogy a karanténban mindannyiunknak kapcsolódnunk kell a kreativitáshoz. ", ismerte el Lali , aki becenevét igazi és sikeres védjeggyé változtatta. Az új dalban az énekesnő együtt dolgozott Mau y Ricky-vel, Camilo-val és Tainy-vel.
"Anyukám mindig azt mondja szép az amit szeretsz, nem az amit szépnek mondanak.", Lali.
- Milyen volt a klipforgatás?
- Otthon csináltam egy mobiltelefonnal és állvánnyal. Nem volt más lehetőségem, de messze vagyok attól, hogy félelmetesnek hittem. Úgy gondolom, hogy jó ha van egy anyagunk aminek köze van ehhez a pillanathoz, amelyet átélünk és elvonja a figyelmet. Ez egy dal amely meghív táncolni és jól szórakozni.
- A sokféleség határozza meg a videó esztétikai és ideológiai koncepcióját.
- Ilyen módon vagyok az életemben is. A dalokban mindig utalok arra mit gondolok és ezt szépnek találom. Anyukám mindig azt mondja szép amit szeretsz, nem az amit szépnek mondanak. Mindannyian el vagyunk választva és ez nem egy romantikus ügy. Úgy érzem ez egy dal, amely felhatalmaz, hogy széleskörben használjuk a szerencse szót az utóbbi időben. A videó meghív, hogy mindannyian elkészítsük a videónkat, táncolva és énekelve, mert ennek így kell lennie.

- A videó kórusos részében különböző kontextusokat és helyzeteket láthatunk. A kerekes székben táncoló személy egyértelmű példája az anyag befogadó nézőpontjának.
- Ez mindenkinek a lehetősége csakúgy mint a járvány mindenki számára, és semmi sem különböztet meg. A jelenlegi helyzet azt tanítja nekünk, hogy a társadalmi különbségekkel küzdő világban a koronavírus senkit sem különböztet meg. Úgy érzem, hogy az osztozkodás, a zene és a szeretet mindenkié.
- A videó egy hiteles, felismerhető szépség elképzelésén alapszik, anélkül hogy távoli vagy elérhetetlen sztereotípiákba kerülne.
- Különböző testeket látunk és ennek így kell lennie. Nagy őrültség erről beszélni, meglep és nem kellene így tenni. Ma már a rasszizmus áldozatainak zajlanak felvonulások és amint látjuk ez őrült és fájdalmas, de ez az ami van.
- Az Egyesült Államokban a rendőri erők a közelmúltban meggyilkolták George Floyd-ot, és a küzdelmen még nem léptek túl.
- Azt hiszem inkább jók vagyunk mint rosszak, tehát a jó tömegeknek továbbra is a kellemesebb világot kell keresniük.

- Úgy érzed a világjárvány lehetővé teszi a szélsőséges egyenlőtlenségek megjelenítését és ezzel a változás lehetőségét?
- Ez egy jó kifejezés. Meg van adva a körülmény, amely mindent felfed, az egyes társadalmak jó és rossz elemeit. És ez egyéni szinten is megtörténik. Mindekit felfed. Nem kell kitenni magad a vírusnak, de a vírus minden szempontból kitesz téged. Ga ebből semmi jót nem szereznénk, akkor nagyon intelligensek lennénk.
Elvi kérdések
A "Lo que tengo yo" fellebezést nyújt egyes értékekhez. A szabad akaratnak a lehetőségéhez, hogy a világ elé kerüljön a hitelességével. És ebben a kalandban Lali felveti a szerelem esélyét vagy, hogy megfojtja a másikat a saját és valós csábításával: "Pozitív és negatív értelemben sok minden elfojt engem.", ismeri el.
- Kezdjük a negatívval.
- Elég látnom a hálózatokon és a társadalomban az agresszivitást, mert igen bármit mondhat egy ember. Ez nem csak a híres emberekkel történik, az emberek kritizálják egymást.

- Nagyon magabiztos, frontális nőnek tekintenek. Milyen félelmeid van a nyilvánosság megvilágításával kapcsolatban?
- Félek, hogy valamikor nem fogom azt mondani, amit gondolo, mert valaki nem úgy gondolja mint én. Ettől félek, de nem hiszem, hogy ez meg fog velem történni. Bár soha nem tudhatod, hogy egy másik vélemény hogyan tud eltalálni az élet egy bizonyos pontján. Félek attól, hogy eljön hogy nem leszek őszinte.
- Nagyon erős karaktert mutatsz, úgy tűnik ezt nem befolyásolják külsőségek.
- Nagyon sok félelmem van, bár ezt nem azt jelenti, hogy feltételeik vannak felém. Talán a legfontosabb az, hogy ne hagyjuk abba a frontálisságot, a hitelességet. Nem erőfeszítés amit mondanak, ahogy látnak engem, természetesen jön. Ami a számon jön ki az a nevelésemmel és a látásmódommal kapcsolatos.
- Bár nagyon fiatal vagy, úgy érzed hogy az évek megváltoztattak téged?
- Egyértelműen. 28 éves korban biztosabb vagy azokban a dolgokban amelyeket gondolsz, és tanulsz másoktól akik megragadnak téged.
- Hogy nyilvánul meg a elfojtás pozitívuma a Lo que tengo yo dalban?
- A szerelemben, a szerelmes érzésben, a csábításban. A dal felhív téged, hogy elmondd, hogy mi az ami megőrjít a másikban. Megfojtom vele az embereket akik így viselkednek, biztonságban és kimegy a frontra azzal amilyen ő és amit adnia kell. Tehát beleszerettem azokba a személyekbe akikbe beleszerettem, és ugyanaz történik velem mint az utcán az emberekkel, megfertőz.

- Ellentétes nézetekről beszélsz, és ebben az értelemben egy héttel ezelőtt Susana Giménezt kritizálták Uruguay-ban tett utazása miatt azon túl, hogy minden jogi engedéllyel rendelkezett. A te esetedben is volt kritika, de nem túl hangsúlyos. Mit mondasz azzal a kritikával szemben, hogy elhagytad Argentínából a karantént?
- Rossznak tűnik számomra, hogy egy személyt bekerítünk ebbe a témába vagy bármilyen másba, de mindenekelőtt megértem. Az emberek otthon vannak, de sokuknak ki kell menni dolgozni, mert ez történik valójában. Tehát nem vagyok őrült. Ráadásul megértem, hogy a túlnyomó többségnek nem kell tudnia hogyan kezelik az engedélyeket, nagykövetségi eljárásokat, hazatelepítési repüléseket. Jó tehát azt mondani az én esetemben, hogy az utazásom munkaügyi kérdéshez kapcsolódik. Ennek köze van a Netflix Spain-hez és Vancouver-hez, a gyártónak akinek dolgozom. És újra forgatunk, mert Spanyolország elkezdte az újranyitást.
- Bár néhány órája vagy Spanyolországba milyen a panoráma Madridban?
- A vállalkozások nyitva vannak, az emberek elmennek sétálni felvidulni. De minden a megállapított ütemterv szerint történik: az idősebb felnőttek egy bizonyos napszakban mennek ki, a fiatalok a másikban. Az utcán látható, hogy a népesség az új normalitás felé halad, ahogy itt mondják. Ugyanez vonatkozik a film, és televíziós produkciókra, bár a forgatásom még néhány hét távolságra van, mert két hétig itthon kell lennem, mivel az átutazás során bármilyen fertőződés lehetséges. Előzetesen utaztam, mert a termelőknek figyelembe kellett venniük ezeket az időket. Vissza kellett térnem és ez egy munkaügyi kérdés volt mint ahogy oly' sok embernél, már több ezer engedélyt dolgoztak fel munka miatt. Mielőtt elutaztam orvosi vizsgálatot kellett végeztetnem. Egészségügyi vizsgálat nélkül nem tudsz menni.
- Mikor utaztál?
- Májusban az utolsó hazatelepítő járattal, munkavízummal rendelkező utasokkal az én esetemben. Senki sem utazik csak azért, hogy egyik országból a másikba menjen, még kevésbé Spanyolországba, ahol oly' sok halál volt. Ebben az összefüggésben nem könnyű repülőgépre szállni, nem ez a legboldogabb dolog a világon, ami veled történhet.
- Milyen volt a repülés? Észrevettél félelmet az utasokban?
- Vannak emberek akik jobban hipohonderek mint mások. De mindenki nagyon tisztelte a helyzetet, senki sem akart negyvenszer felkelni, hogy mosdóba menjen, vagy túl sokszor érintsen meg valamit. Nagyon tiszteltük a másikat ésa szokatlan helyzetben dolgozó személyzetet. Furcsa volt, de itt vagyok.
- Aerolíneas Argentinas járat volt?
- Igen.
- Tele járat ment?
- A turisztikai rész tele volt. Az üzleti szektort nem lehetett megvásárolni, mert bezárták a személyzetnek. Megkértek minket, hogy a repülés teljes ideje alatt viseljük a maszkot, és mindenkinek volt kézfertőtlenítője.

Erőteljes
Madridba érkezésekor Lali Espósito egy 'Feminist' feliratú sapkát viselt. A fotó a közösségi hálón hozzájárult véleményéhez "nyilvánvalóan". Elkötelezett a nők társadalmi méltányossága körüli küzdelem iránt, és ami meg akarja állítani azt a járványt, ami a nemi erőszak, amely évente több száz áldozatot követel. A Sky Rojo, a sorozat, amelynek két hét múlva folytatja felvételeit elmerül egy éjszakai klub világegyetemében , a prostitúcióban és az emberkereskedelem jelenlegi csapásaiban. "Olyan kérdésekről tanulok, amelyekről fogalmam sem volt hogyan működnek. A történet három nőt mutat be, akik egy klubban vannak emberkereskedelmi helyzetben. Lenyűgöző, ahogy ezeket a lányokat becsapták, ahogyan hazudtak nekik, hogy végül megalkossák ezt a hatalmas hálózatot. Ez olyasmi ami közel sem pusztult ki. Természetesen ez egy kitalált történt, de az alkotók Alex Pina elöljárásával megvizsgálták ezt a világegyetemet, és mélyrehatóan átvizsgálták a témát."
- Milyen elvárások vannak azzal kapcsolatban amikor a néző rápillant az anyagra?
- Ez egy sorozat, amely egészséges vitát generál. Beszél a strici fejéből, az áldozatéból, és arról aki úgy dönt, hogy a prostitúcióban dolgozik. A sorozat szórakoztatásra szolgál, de a téma nagyon mély.
- Legutóbbi televíziós szereplésed az Esperanza Mía volt. Néhány moziban való megjelenés után visszatértél a színészkedéshez. Mi motivált erre a tapasztalatra?
- Büszke vagyok arra, hogy a sorozatban vagyok. Ez kapcsolódik azokhoz a dolgokhoz, amik érdekelnek engem. Nem mindig színészkedem, akkor veszek részt amikor olyan történet jelenik meg amely nekem jónak tűnik, hogy részt vegyek. A Sky Rojo nagyszerű szakmai és személyes kihívás.

- Te egy fiatal nő vagy, intenzív, nem szokványos élettel a karriered kezdete óta, amely kiskorodban kezdődött. Úgy érzed a szakma elvett tőled valamit?
- Ha olyan cipőbe helyezném magam, aki nem ilyen életet él mint az enyém, biztosan találnék ezer dolgot amit nem tettem meg normál fiatal nőként. De nem ezt mérem fel, megpróbálom visszafelé nézni: ez az élet amely megérintett engem, tehát arra gondolok, amit a szakma adott nekem. A szakma 14 éves korban történő gyakorlása már ritka. A barátaim serdülőkorban voltak és nem tudták mit akarnak tenni az életükben, és ez természetes. Ehelyett én 11 éves korom óta tudtam mi akarok lenni. Több amit megszereztem mint amit elvesztettem. Biztos vagyok benne, hogy elmulasztottam ezer szokásos dolgot, mind például a barátok vagy család születésnapjai, soha nem jártam diplomáciai utakon, de olyan országokban játszhattam mint Izrael, rajongók ezrei előtt. Félig tele kell néznem az üveget, mert az az üveg tele van nagyon pozitív dolgokkal.
Santiago Mocorrea barátnőjeként vele töltötte a karantént Buenos Aires-ben. Mindkettejük ütemterve kivételes: "Nagyon kellemes, csodás volt. Amikor elkezdtük a sorozat felvételét a barátom többször is el tudott utazni Spanyolországba, és ez elég nagy lépés volt, mert sokat dolgozik. Most fordítva volt. Soha nem töltöttem egy hetet az otthonomban, tehát szuper pozitív volt, beleértve az együttélést is. Vannak olyan barátaim akik elváltak egymástól, nem könnyű ebben a helyzetben együtt élni, az embereket idegesíti a bizonytalanság, tehát érthetőek azok, akik nem érezték jól magukat."
- Milyen helyet foglal el az érzékiség és a szexualitás a közéleti személyiséged felépítésében és a személyes életedben?
- Mindent. Nagyon nyugodt vagyok a témában. Nyugodt vagyok abban amit kiadok, nem előírás, hogy szexi vagy érzéki vagyok. Amikor dalt, koreográfiát vagy jelmezt készítek a showhoz a részt egy olyan környezetbe helyezem ahová lehetséges. Személy szerint mindig barátnő voltam, de ha nem vagyok barátnő akkor teljes érzékiséggel és szexualitással élhetek teljes szabadságban. Azt hiszem ez megmutatja ha valaki szexi. Érdekesebbnek találom ha nem kényszerítik rád, amikor természetesnek tűnik, amikor viccelődni tudsz róla.
- E hitelesség nélkül lehetne több millió követőd?
- Van valami személyes ami miatt az emberek követnek téged, de nem minden művésznél ugyanaz. Azoknak a nagy része aki követ engem együtt rezdülnek velem, a művészi képeken túl. Azonban sok művész olyan karaktert csinál ami kívülálló és sokan követik őket. Nincs olyan szabály amely azt mondja hogy ha hitelesebb vagy akkor jobban szeretnek. Az én esetemben úgy érzem a hitelesség kapcsolódási pont a rajongóimmal.