2021.03.10. 12:35, Luna
Lali Espósito-val, Verónica Sánchez-zel, és Yany Prado-val beszélgettünk, a Sky Rojo, az új spanyol Netflix sorozat főszereplőivel.
A Sky Rojo ( Túl a vörös kanapén ) a fikciók világának nagy fellendüléseként érkezik a Netflix-re. Az Álex Pina és Esther Martínez Lobato által készített sorozat nagy sikernek ígérkezik. Beszélgettünk a három nagyszerű főszereplővel: Lali Espósito-val, Verónica Sánchez-zel és Yany Prado-val. Elmesélték milyen volt a forgatás, mit jelentett nekik eljátszani ezeket a nőket, és hogyan készültek fel ezekre a karakterekre.

- Verónica korábban már dolgoztál Álex Pina-val és Esther Martínez Lobato-val. Meg kellett téged győzniük arról, hogy eljátszd az általuk kínált karaktert vagy csukott szemmel szálltál fel a hajóra?
Verónica Sánchez: Csukott szemmel szálltam fel, igen. Amikor Álex mesélt nekem a Sky Rojo-ról még nem fejeztük be A móló forgatását. Azt mondta, hogy számít rám a következő sorozatában , én pedig azt mondtam, hogy 'bárhová mondod, megyek'. Mert tudom, hogy mindig egy lépéssel előrébb mennek, nem elégedettek, eredetiek és a karakterek mindig kockázatosak, tele vannak árnyalatokkal, nem laposak. Ez színésznőként mindig kihívást jelent, és ez valami ami tetszik nekem.
- Mit jelent számodra egy olyan karakter megtestesítése prostitúciós környezetben ami egyáltalán nem könnyű? Milyen volt egy ilyen összetett karakter előkészítésének folyamata?
Yany Prado: nagy elkötelezettséget jelent. Az összes karakter elkötelezettséget jelent, át kell adni magunkat nekik. A téma nyilvánvalóan kényes, mert a nap végén a trójai faló a sorozat lényege, amely az emberkereskedelem és a szexuális kizsákmányolás: a 21. század új rabszolgasága. A sorozat olyan jól sikerült ezzel a színes latin pop stílussal, hogy egyenes a harmadik felvonás. Csak 25 percesek az epizódok, amelyekben ébernek és szuper koncentráltnak kelett lennünk. Hosszú munka volt ez a rendezőink felügyelete alatt, akik kiválóak, és okkal vannak itt. Mindannyian együtt szálltunk fel a hajóra, hogy teljes robbanást érjünk el, ami egy bomba lesz. A Sky Rojo tele van adrenalinnal, fekete humorral.
- Mi volt a legnagyobb kihívás e szerepek eljátszásában?
Verónica Sánchez: Azt hiszem mindhárman egyetértünk abban, hogy a legnehezebb munka számunkra az volt, hogy ezt a történetet ebben a hangnemben meséljük el. Ahogy a néző is meglepődhet, hogy a pop műfajjal ilyesmiről beszélünk az elején velünk is ez történt. Úgy tűnhet, hogy egy ilyen kérdést csak gravitációból, komolyságból és szocialista realizmusból lehet megközelíteni. Ami a Sky Rojo-t illeti az az, hogy az üzenete megvan, az alanyait minden tisztelettel kezeli, anélkül, hogy könnyelmű lenne, de más a csomagolása. Pontosan azért, hogy a téma több helyre is eljusson, a szórakoztatást nem arra használják, hogy a súlyt levegye, hanem hogy a lökéshullám sokkal nagyobb legyen. Talán értelmezési szinten eleinte nehéz volt megérteni miért akarták levonni a komolyságot és a sötétséget, de mi magunk úgy éreztük nem tulajdonítunk ennek semmilyen jelentőséget. Bíztunk és hosszú beszélgetéseket folytattunk Álex-szel, Esther-rel és a forgatókönyvírókkal. Végül megértettük amit tőlünk kérnek. Mi magunk is előítéletekkel voltunk azzal szemben hogyan lehetne egy ilyen témával foglalkozni.
- Mind személyes mind szakmai szinten mit tanultál egy olyan projektben való részvétellel mint a Sky Rojo?
Yany Prado: mindhárman bátran szálltunk fel erre a hajóra, bizalom és bátorság a Sky Rojo alkotói felé. Ami a legjobban hatott rám az a csapatmunka. Azt hiszem mindannyian profik, szuper elkötelezettek és részletesek vagyunk. Az erő az egységben van, és ezért tűnik számra a Sky Rojo egyedülállónak. Hála az odaadásnak és a munkának, ezt a történetet elmondani kockázatos és bátor. A legjobban a csapatmunkát emelném ki, mert nagyszerű csapatot alkottunk. A sorozatban láthatjátok mindannyiunk munkáját és tiszteletét. Hihetetlen a Vancouver Media csapatmunkája a Sky Rojo létrehozása érdekében.
- Verónica több tapasztalatod van Álex Pina-val és Esther Martínez-zel. Milyen velük dolgozni?
Verónica Sánchez: Nagyon szeretek velük dolgozni, mert úgy gondolom olyan igényességi és eredetiségi szintjük van, ami nem túl gyakori. Nem figyelik, hogy amit csinálnak működik és lemásolják, megismétlés nélkül mennek más helyekre. Ők a szó legjobb értelméban kamikazék, akik szerelmesek abba amit csinálnak. Ezzel a lelkesedéssel magukkal ragadnak és arra késztetnek, hogy kockáztass és kijuss a komfortzónádból. Számomra ők a fikciók rock and roll-jai.
- Yany, Lali. Milyen volt a munka Spanyolországban a Netflix csapatával és a produkcióval?
Yany Prado: Örömittas vagyok. Ez az első alkalom, hogy Spanyolországban főszereplő valamiben. Mindig ismétlem a csapatmunkát, mert mióta megérkeztünk egyikünk sem a maga részén dolgozott, mindannyian érzékenyek vagyunk a színpadon. Tudjuk, hogy egy karakternek mikor van nagyobb súlya a szövegben. Nagyon jó együtt dolgozni a lányokkal, ez a legjobb ajándék amit valaha is készítettem. Ez nagyszerű lépés a karrieremben. A Netflix-szel, a Vancouver-rel dolgoztam...nagyon ideges voltam. Láttam a bátorságot, hogy létrehozni ezt a sorozatot annyira egyedi és eredeti, hogy nincs semmi hozzá hasonló. Nem bírok az érzelmekkel. Ez számomra egy iskola. Mindig aktívnak és figyelmesnek kell lenned, ez egy színészi kihívás és a karrierem legjobb lépése.
Lali Espósito: Néha félsz, hogy olyasmit fogsz csinálni, amit még soha nem csináltak így. Amikor egy ilyen nehéz dolgot mondassz el és és teszed ezt az értelmezési szinttől a fényképezésen és a jelmezeken át a teljes szélsőségig. A tapasztalat megújít színésznőként és emberként is. Igazság szerint egy varázslat volt.
- Lali egy ideje nem színészkedtél. Mi volt az a Sky Rojo-ban ami leginkább felhívta arra a figyelmedet, hogy visszatérj a színjátszáshoz?
Lali Espósito: a nem színészkedés elhatározása nem volt valami szuper tudatos dolog egyszerűen azért történt, mert mélyen benne voltam a zenében, és nem jelent meg olyan projekt, amely kihívást vagy valami mást jelentett volna. Tudtam egy keveset a Sky Rojo történetéről, és máris megtiszteltetésnek éreztem színésznőként, hogy ilyen nehéz szerepet játszhatok. Ennek a három nőnek az ötlete ilyen extrém helyzetben. Nemcsak az a javaslat, hogy beszéljünk valamiről amiről nagyon kevesen beszélnek , például a nőkereskedelemről , hanem hogy onnan ahonnan, amilyen színekkel akarták elmondani ezt a nehéz történetet. Lehetetlen volt nem csatlakozni ehhez nyilvánvalóan a bókon túl amikor a La Casa de Papel alkotói hívnak téged. Számomra a legnehezebb az volt, hogy tudtam miről van szó , és arra gondoltam, hogy 'ott kell lennem, bármi is legyen, és része kell lennem ennek a történetnek'.
- Verónica. Valamilyen módon informálódtál erről a karakterről?
Verónica Sánchez: mindenből volt egy kicsi. Nagyon sok információval, a helyzetünkben lévő nők vallomásaival kezdtük. Ez lehetőséget adott számunkra, hogy elkezdjünk lépni ezeknek a karaktereknek a fejlesztése felé, hogy megtudjuk miről beszélnek. Ezután egy furcsa gyakorlatot kellett végrehajtani a belső megismerése miatt és hogy elfelejtsük azt a fájdalmat amelyet ezeknek a tanúvallomásoknak a meghallhatása okozott, hogy az elmesélt történet szolgálatába állítsd magad. Azt gondolom, hogy a legjobb ha még nem láttad a Sky Rojo-t és elmondják neked miről van szó és az esztétikát a plakáton látod azt gondolhatod hogy ez a mód gyengíti a történetet. De szerintem ennek az ellenkezője az igaz. Olyan elbeszélést választottak, amely sokkal erőteljesebbé teszi az üzenet hullámát. Nem gyengíti az üzenetet, sokkal inkább erőt és diffúziót ad neki. Az akciót fegyverként használják.
- Miért gondolod, hogy ezek a kérdések a prostitúció világában mint a drogok és a szexualitás bizonyos szempontból kirekesztettek?
Lali Espósito: Úgy gondolom, hogy mindennek köze van ahhoz, amit a társadalom a szőnyeg alá söpör, a képmutatáshoz amit csinálunk. Mert sokan tudnak a drogokról de nem mondják ki, vagy kurvázni mennek de nem mondják el. Van valami az el nem mondottban, ami miatt szokássá válik számunkra, bármilyen kultúra is legyen az. Titok és szégyen. Számomra úgy tűnik, hogy egy olyan emberi káosz és lustaság univerzumában mint a prostitúció minden belefér. Ez az alvilág és mi másik oldalra nézünk anélkül, hogy meglátnánk ami ott van , pedig tudjuk, hogy ott van. Az általunk készített fikció egy része a társadalmi szégyen ajtajának megnyitása.
- Hogyan éltétek meg a Sky Rojo forgatását?
Yany Prado: Intenzíven, sok az intenzitás a Sky Rojo-ban. Nagyon fáradt napjaink voltak, de tudtuk, hogy ez egy nagy elkötelezettség. Ez egy adrenalin löket volt.
Verónica Sánchez: Csak azt mondom ha menekülnöd kell ne a sarkon tedd. (Nevet.)
Lali Espósito: A legjobb sportruhában. (Nevet.) Nagyon intenzív volt, de nagyszerű iskola mindenkinek. Ez a produkció nem egy próbálkozás. 15 hónapig nagyon magas szintű munka és az élet elhagyása volt.